Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) ile Word eCommerce Forum işbirliğiyle düzenlenen Avrupa’nın En Büyük E-İhracat Konferansı “International CrossBorder eCommerce Summit” İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.
ASKON, dünyadaki e-ticaret sektörünün önde gelen şirketleri ve üst düzey yöneticileri, 26-27 Nisan’da bir araya getirdi. Konferansta e- ihracatın yol haritasına katkı sağlamak ve farkındalığı arttırmak hedeflenirken; kişisel verilen korunması, e-ihracatta devlet desteği, Dünya’da online ödeme trendleri, e-ihracatta 360 derece digital pazarlama, e-ihracat lojistik sorunları gibi konulara özel sunum ve panellerle çözüm arandı. Konferansın ikinci gününde B2B Matchmaking ile zirve son buldu.
DHL Express Türkiye, Halkbank, Borsa İstanbul ve Jollychic platinum sponsorluğunda gerçekleşen zirve’nin ikinci gününde B2B Matchmaking ile son buldu.
Ekonomi Bakanlığı’nın geçen yıl başlattığı programla birliği kuruluşlarının üyelerinin ön onay verilmiş ticaret platformlarına 250 firmalık listeler halinde üye olmaları halinde ödemenin yüzde 80’ine kadar hibe desteği sağlanıyor. Programın başlamasından bu yana geçen 1 yıllık süreçte 15 bin firma e- ticaret platformlarına üye oldu. Bu firmalar için verilen destek tutarı ise 70 milyon lirayı buldu.
“Tüketici Nüfusunun 2,5 Milyara Ulaşmasını Bekliyoruz”
E- ihracatın giderek yükselen bir trend haline geldiğini anlatan ASKON Başkanı Hasan Ali Cesur e- ihracatın 2020 yılına kadar pazar değerinin 3.5 trilyon dolara çıkacağının öngörüldüğünü bildirdi. Gelecek 3 yıl içinde e- ihracattaki tüketici nüfusun 2.5 milyara ulaşmasının beklendiğini dile getiren Cesur, firmaların bu fırsatı kaçırmamak için trendi bir an önce yakalamaları gerektiğine işaret etti. E- ihracatın Türkiye’de bir kaç yıl içinde katlanarak büyüyeceğini dile getiren Cesur, Rusya, Ortadoğu ve Hollanda gibi ülkelerin e- ticarette Türkiye’ye öncelik verdiklerini söyledi.
“Sürdürülebilir, İstikrarlı ve Büyüyen Bir Ekonomiden Yanayız”
İşadamları olarak bizler her daim sürdürülebilir, istikrarlı ve büyüyen bir ekonomiden yanayız. Türkiye belirsizliklerden kurtulup önüne bakmalıdır. Önümüzde erken bir genel seçim var. İnşallah bu seçimde de önceki seçimlerde olduğu gibi, demokrasimiz güzel bir sınav vererek çıkacaktır. Ülke gündeminden bu süreci bir an önce çıkartarak öncelikli konularımıza bir an önce dönmeli, Türkiye’nin daha da büyüyebilmesi için yolumuza devam etmeliyiz.
Boğaç Özsan: “Türkiye’yi E-İhracatta Daha İleri Noktaya Taşımak İstiyoruz”
E- ticaretin şirketlerin ömrünü uzattığını savunan DHL Express Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan Dijitalleşen Dünya’da Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret” sunumunda, sepet değerlerinin yükseltilmesi gerektiğini vurguladı.
Zorlukları hep birlikte aşıp, Türkiye’yi e- ihracatta daha ileri noktaya taşımak istediklerini ifade etti. Mikro ihracatta şirket olarak ne gibi destekler sağlayabileceklerine çalıştıklarını söyleyen Özsan, Türkiye’deki yatırımlarını e- ihracat konusuna yönelttiklerini kaydetti. Özsan, tek ürün gönderimizde kargo maliyetlerinin yüksek olduğunu belirtirken, bunu ortadan kaldırmak için sepet değerlerinin yükseltilmesi gerektiğini anlattı.
“Taklit Ürün Satanı Sistemin Dışına İtiyor”
Bir firmanın geleneksel yöntemlerle ihracat yapması halinde yılda 3 ülkeye ürün satabildiğini anlatan Halkbank KOBİ Ürün ve Süreç Yönetimi Daire Başkanı Mehmet Volkan Sayim, e- ihracat yapan firmaların ise yılda 34 ülkeye ihracat gerçekleştirebildiklerini kaydetti. Sayim, bir e- ticaret platformuyla işbirliği yapacaklarına işaret ederek, bu yolla prosedürler nedeniyle ihracattan uzak duran KOBİ’leri ihracata yönelteceklerini belirtti.
Sayim, Türkiye’nin e-ticarette önemli potansiyel sahibi olduğunu belirterek, bu potansiyelin realize olması, Türkiye açısından nakde dönmesi için KOBİ’lerin ve yeni girişimcilerin devreye girmesi gerektiğini dile getirdi.
KOBİ’lerin devreye girmesi amacıyla kamu otoritelerinin gerekli regülasyon ve destek programları düzenlediğine dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:
“Önümüzdeki süreçte bunların daha da artacağını söyleyebilirim. 2023 ihracat hedeflerimiz doğrultusunda yıllık ortalama yüzde 12’lik büyüme ihracat tarafında yapmamız lazım. Bu da hepimizin çok çalışması gereken bir sürecin önümüzde olduğunun işareti. Geleneksel metodlarla bu hedefe ulaşmak çok kolay değil, teknolojiyi kullanmamız lazım.
“İş birliği kuruluşlarına yaklaşık 70 Milyon Liralık kaynak aktardık”
Ekonomi Bakanlığı KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanı Mustafa Ali Yurdupak ise Bakanlık olarak ön onayı verilmiş e- ticaret platformlarına 250’şer firma halinde toplu üyeliklerde ödemelerin yüzde 80’ini hibe desteği verdiklerini hatırlattı. Programın başlamasından bu yana 1 yıllık süreçte bu destek kapsamında 15 bin firmanın e- ticaret platformlarına üye olduğuna işaret eden Yurdupak, bu yolla toplam 70 milyon liralık destek verildiğini dile getirdi.
E-ticaretin bütün ticari alışkanlıkları değiştiren bir fenomen olduğuna dikkati çeken Yurdupak, şunları kaydetti:
“2020 yılında e-ticaret hacminin yaklaşık 4,5 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor. Endüstri 4.0 ile birlikte tüketicilerin de üreticiye satabildiği bir mecra tartışılmaya başlandı. E-ticaret çok hızlı değişen ve dönüşen bir fenomen. Kamu olarak neler oluyor bunu anlamak, bunu anlatmak, bilinç oluşturmak, sonra da müteşebbislerin kullanabilmesi, bu hızlı ivmeden faydalanabilmesi için koruyucu, kollayıcı ve fırsat sağlayan bir hukuki zemin oluşturmak gerekiyor.
“Türkiye’nin KOBİ’leri n11.com’da”
n11.com Strateji ve Planlama Genel Müdür Yardımcısı Yu-Shik Kim, Türk ekonomisinin belkemiği KOBİ’lerin dünyaya açılması gerektiğini dile getirdi.
Türkiye e-ticaret ve e-ihracat sektörünü değerlendiren Kim, Türk ekonomisinin belkemiği KOBİ’lerin dünyaya açılması gerektiğini vurguladı. Kim, “Bugüne kadar KOBİ’leri yurt içinde büyümeye, kalkındırmaya teşvik eden n11.com olarak, yurt dışına ürün ihraç etme konusunda da KOBİ’lerin yanında olacağız.” ifadelerini kullandı.Türkiye’de e-ticaretin, toplam ticaret içindeki payının yüzde 3,6 seviyesinde bulunduğuna değinen Kim, “Bu rakam Avrupa ülkelerinde yüzde 8-9, Amerika’da yüzde 10-11 seviyesinde. Türkiye’de de bu rakam genç nüfus potansiyeli, internet ve mobil penetrasyon gibi fırsatlarla her geçen gün artıyor.” görüşlerini aktardı.
“Bünyemizde 80 binin üzerinde KOBİ var. Türkiye’de 80 binin üzerinde KOBİ’si olan ve online kanallarda tam entegre satış yapabilen başka bir platform yok. Bu KOBİ’lerin yurt dışına mal satabilmeleri için altyapı hazırlıyoruz.” dedi
Yaptıkları araştırmalarda ödeme sistemleri iyi olan ülkelere daha fazla yatırım yapıldığını söyleyen MasterCard Emniyet Yönetimi Direktörü Cem Kibaroğlu, “Türkiye en iyiler arasında olmasa da son derece iyi bir konumda. En iyiler arasına girmesi için dijitalleşmese artmalı. Bir yerde ürününüzün korsanı satılıyorsa, bize müracaat etmeniz yeterli. Yaptığımız araştırmadan sonra iddianız doğru ise korsan ürün satan firmayı MasterCard sisteminin dışına itiyoruz. Bir daha da almıyoruz” dedi.
“E-İhracat İçin Altyapısal Dönüşüm Sağlanmalı“
Gün boyu devam eden etkinlikler sırasında panellerde düzenlendi. DÜNYA Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ’ın moderatörlüğünü üstlendiği “Türkiye’nin İhracatında Bir Çıkış Yolu: E-ihracat” panelinde İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkan Yardımcısı İsmail Gülle ve Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu panelist olarak yer aldı.
Güldağ, panelde dijitalleşmenin önemine işaret ederek, yapılan araştırmalarda sosyal medya hesabı, internet sitesi olan ve bulut teknolojisini kullanan KOBİ’lerin oranının oldukça düşük olduğunun ortaya koyulduğunu dile getirdi.
AYRINTILI RESİMLER İÇİN TIKLAYIN